Watzlawick beweert: “Je kunt niet niet communiceren.”
Tijdens deze training wordt bekeken of deze bewering klopt en hoe er wel of niet gecommuniceerd wordt binnen het werk.
Verstaat iedereen elkaar nog goed? Hoe verstaan we elkaar? Verstaan alle collega’s elkaar nog? Snap ik wat jij bedoelt en bedoel ik wat jij snapt? Als je snapt wat ik bedoel!
Deze training maakt wat krom is recht!
De training wordt alleen op maat aangeboden.
Bij de inkoop zal geïnventariseerd worden wat krom is en recht gemaakt moet worden. Daarom is het van belang om voldoende tijd hiervoor te investeren middels een intakegesprek. Na de intake wordt de opbouw van de training in samenspraak op maat gemaakt.
Wat vaak aan bod komt in deze training zijn aspecten als:
- Waar lopen mensen concreet tegenaan in hun communicatie? Wat is lastig?
- Communicatie vaardigheden die in het gedrang zijn gekomen benoemen en bespreekbaar maken. Bij communicatievaardigheden kan je denken aan feedback geven/ontvangen; actief luisteren; samenvatten; non-verbale communicatie en andere gesprekstechnieken.
- Ervaren en oefenen van nieuwe vaardigheden.